Rygle
![oferta-9](https://cardatasystems.pl/wp-content/uploads/2016/06/oferta-9.jpg)
Programowanie i naprawa rygla ELV/ELS w modelach W202, W208, W210
W przypadku uszkodzenia rygla – jeżeli jego naprawa nie jest możliwa – i musi zostać wymieniony na inny, istnieje możliwość zaadoptowania rygla z innego samochodu. Polega to na przywróceniu rygla do stanu fabrycznego i zakodowaniu go do właściwego samochodu.
![oferta-10](https://cardatasystems.pl/wp-content/uploads/2016/06/oferta-10.jpg)
Programowanie i naprawa rygla ELV/ELS w modelach W203, W209, W211, W639,W906
W przypadku uszkodzenia rygla – jeżeli jego naprawa nie jest możliwa – i musi zostać wymieniony na inny, istnieje możliwość zaadoptowania rygla z innego samochodu. Polega to na przywróceniu rygla do stanu fabrycznego i zakodowaniu go do właściwego samochodu.
![oferta-11](https://cardatasystems.pl/wp-content/uploads/2016/06/oferta-11.jpg)
Programowanie rygla ELV/ELS w modelach W204, W207, W212
W modelach W204, W207, W212 w wyniku wad konstrukcyjnych rygla ELV często dochodzi do niespodziewanej awarii, w skutek której nie jest możliwe odblokowanie kolumny kierowniczej i stacyjki co uniemożliwia uruchomienie silnika. Podczas wykonywania diagnostyki rygla pojawiają się kody błędów: A25464, A25407, A25408, A25409 itp. Zdarzały się przypadki, że rygle ulegały awarii przy przebiegach poniżej 100 000 km i już wymagały wymiany.
Dotyczy to rygli:
- A 204 545 57 32 A2045455732
- A 204 545 81 32 A2045458132
- A 204 900 59 12 A2049005912
Rygle należy wymienić na nowe, gdyż w skutek nadmiernego zużycia części mechanicznych występują zwiększone opory ruchu, które powodują wzrost obciążenia silniczka elektrycznego i jego uszkodzenie. Wymiana silniczka czy naprawa uszkodzonego nie gwarantuje poprawnej i długotrwałej pracy rygla.
![oferta-12](https://cardatasystems.pl/wp-content/uploads/2016/06/oferta-12.jpg)
Emulator rygla ELV/ELS w modelach W204 , W207 , W212
Innym ( tańszym ) rozwiązaniem jest zamontowanie do rygla emulatora. Polega to na wymontowaniu mechanicznych części rygla i zmontowaniu emulatora na płycie ELV. Po zastosowaniu tego rozwiązania występuje brak możliwości zablokowania kolumny kierowniczej, natomiast stacyjka działa normalnie, czyli blokuje i odblokowuje kluczyk i normalnie uruchamia silnik.